![]() |
Babics Csaba Matematika-informatika tantárgygondozó |
Szakmai tapasztalat
1991. szeptember 1. – 1993. június 30. JATE Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium óraadó tanár matematika szak
1991. augusztus 15- 1997. július 31. szegedi Kiss Ferenc Erdészeti Szakközépiskola
1991- 1995. nevelőtanár, 1992-1997. matematika tanár .
1993-1997. fizika-informatika tanár, 1993-1994 német tanár (szakképesítés nélkül)
1997. augusztus 1.- Berzsenyi Dániel Evangélikus Líceum
matematika-fizika-informatika tanár
1998-2013. informatika munkaközösségvezető
2002-2013. és 2015- tantárgygondozó
Kommunikációs készségek és kompetenciák
- Tanár, tantárgygazda, rovatgazda (Evangélikus Élet, 2002-04),
- szerkesztőségi tag (Dunántúli Harangszó 2002-2010), munkaközösség-vezető (1998-2011),
- tanárok továbbképzése – mentorság az új érettségi rendszer bevezetésekor Győr-Moson-Sopron megye -MPI, Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet (2005-06)
- internetes tanfolyam a Dunántúli egyházkerület lelkészeinek 2002.
- a Líceum bemutatása gyülekezeteknél –részvétel, bemutató készítése
- Publikálás: A Templom egere –társszerző (lelkészek internetes ismeretének fejlesztése -2002)
Szervezési készségek és kompetenciák
- „Neumann verseny atya” , elindítás, szervezés (2000-)
- Tantárgygazdaként az evangélikus pedagógusoknak, illetve a KPSZTI-nek tanári továbbképzések, előadások szervezése
- Hittantáborok szervezése (1999-2013)
- Részvétel az egyházi informatikai stratégia kidolgozásában (terület: oktatás 1999-2001), ill az egyház oktatási stratégiájának kidolgozásában (terület: középiskolák –(2012-14)
- Továbbképzések szervezése, kooperáció a Pázmány Egyetem IT karával.
- Konferencia szervezése az oktatás digitális átállásával kaapcsolatban (2017. február)
Célom az egyes iskolák matematika és informatika tanárai közti közösségi és munkakapcsolat újraépítése, elmélyítése. Külön figyelmet szeretnék fordítani az elmúlt években integrált, vagy megalakult iskoláink tanáraira, de az óvodapedagógusokkal is fontosnak érzem a kapcsolat-felvételt, az informatikai nevelés ugyanis náluk kezdődik. Szeretném azt is, ha ez a háló, amely az evangélikus szaktanárokat összekapcsolja, nem érne véget a határoknál, a német vagy angol cserekapcsolatokkal lehetne bővíteni az együttműködést.
Az informatika terület a szakmai munka, a tanítás mellett sok más kihívást is tartalmaz. Ez a tudásterület ugyanis alapjaiban formálja át mai világunkat. Talán nem véletlen, hogy a 2015-ös stuttgarti Német Evangélikus Egyházi Napok keretében Angela Merkel pódiumbeszélgetése is az informatika és a társadalom viszonyáról szól (itt hangzott el a Kirchentag egyik szállóigéje- amelyet volt szerencsém a helyszínen hallani: „Annyira tudok örülni a Facebook profilomnak, mintha egy új automata mosógépet kapnék a férjemtől.”- Angela Merkel). Fontos célom, hogy a jelenleg az oktatásban beinduló digitális átállás minden tanár számára szerethető, elfogadott legyen, hogy megtalálja benne a saját munkáját segítő, színesítő attitűdöt. Egyáltalán: muníciót adni nem informatikus tanártársainknak, mit kezdjenek a rohamtempóban terjeszkedő tudással. Sokak számára a modernség csupán azt jelenti, árasszuk el iskoláink hardverekkel, szoftverekkel. Ennél jóval összetettebb vízióra van szükség, ezügyben az Informatikai Vállakozók Szövetségével és a minisztérium Digitális Jólét Programjának munkatársaival is élő a kapcsolatunk. Ennek kapcsán a 2017-es esztendőben konferenciát is szerveztünk az evangélikus informatikaoktatás 25 éves évfordulóját illetően (Az esemény honlapja ).
A matematikai szakmai rész egyrészt nem választható el az informatikától, ezért 2015-17-ben közös programokat tartottunk, azért is, mert a már említett digitális transzformációra fókuszáltunk. A következő két évebn azonban regionális matematikai szakmai napok szervezésével jobban fókuszálunk csak a matematikára, a szeptemberi szegedi nap már szervezés alatt áll.
Remélem, elképzeléseimet mind az evangélikus közösség, ill. az EPSZTI, mind a Mi Szerető Mennyei Atyánk támogatja.